DiSkUze

Buďte štíhlí do léta!

22. května 2008 v 11:51 | Miška |  °°Recepty,rady a typy
Začněte na sobě pracovat podle našeho návodu hned teď a v letních bikinách už budete oslňovat sexy křivkami!

Devadesátidenní dieta zvaná také 'rozlišovací' uspokojí všechny, kteří bojují s nadváhou, ale nedokáží se vzdát svých oblíbených pochoutek, jako jsou bifteky, pizza nebo čokoláda. Dodá vašemu stravování řád, který je základem zdravé výživy, a tím pádem i štíhlé linie. Také upraví trávení, aby bylo co nejúčinnější.
Ukážeme vám, že není třeba si odepírat sladkosti ani tuky, ale stačí potraviny správně kombinovat. V dietním plánu nechybějí žádné důležité živiny a spousta tekutin. Přitom se nemusíte bát jojo-efektu, protože redukce váhy je pozvolná a nezpůsobí vašemu tělu žádný velký šok. Podle našeho návodu střídejte postupně bílkovinový den, škrobový den, cukerný den, vitaminový den a vodní den.
Každý je specifický svým výběrem potravin. Cílem je nejen shodit kilogramy, ale především nastartovat metabolismus. Jedině to vám zaručí, že si svou novou váhu udržíte. Budete-li postupovat podle našeho tříměsíčního plánu, můžete zhubnout 18 až 25 kilogramů. A to už je pěkné číslo.

* Bílkovinový den

>> Co k obědu
Vařené nebo dušené libové drůbeží maso bez kůže (může být
i hovězí, vepřové, králičí, ryby, mořské plody, ale i tofu). Místo masa si klidně dejte dvě vejce, sýr nebo nízkotučný tvaroh, a to ve stejném množství.
Mléčné výrobky (neslazené!) se řadí k bílkovinám a lze je jíst jedině v tento den. Jako přílohu si připravte hodně zeleninového salátu nebo čerstvé zeleniny, kterou zlehka opečete do křupava. K tomu si můžete dát 3 dl čistého zeleninového vývaru, který vypijete hned po jídle.

>> Co k večeřI
Snězte stejné jídlo jako k obědu, ale bez vývaru. Pokud jste měli k obědu maso, musíte ho sníst i k večeři. To platí také pro ostatní potraviny. Nezapomeňte, že porce jídla musí být menší než k obědu.

>> Na co dát pozor
Nekombinujte různé druhy bílkovin (maso s mléčnými výrobky, maso s vejci, vejce s mléčnými výrobky).

Tip na tento den

>> 3 kuřecí špízy na jehle
>> 1 dl vody
>> mladá cuketa na salát
>> 1 lžička oleje
>> trochu octa
>> 1 cibule
>> sůl a pepř podle chuti

Postup

Kuřecí ražniči vložíte na rozpálenou teflonovou pánev, ve které jste rozehřáli 1-2 kapky oleje, a ražniči opečte z obou stran na prudkém ohni. Pak zalijte asi 1 dl horké vody a duste pod pokličkou 10-15 minut. 300 g cukety nakrájejte na tenké plátky a s trochou vody vařte 5 minut.
Nálev do salátu připravte z 1 lžičky oleje, trochy octa, soli a pepře podle chuti. Nálev do salátu ohřejte, dejte do něj změknout nadrobno nasekanou cibuli a zalijte jím uvařené cukety. Ražniči snězte s cuketovým salátem.

* Vodní den

Jedenkrát měsíčně zařaďte vodní den, a to každý 29. den diety. Vodní den by měl následovat za vitaminovým dnem, po vodním dni pak pokračujete bílkovinovým dnem. Během vodního dne pijte jen vodu.
Tip na tento den: Ledové bonbony
Do tvořítka na led kápněte citron, vhoďte sladidlo a nechte zmrazit. Výsledkem budou osvěžující citronové bonbony. Ledové osvěžení během dne přijde k chuti!

* Cukerný den

>> Co k obědu
Dnes jsou povoleny všechny druhy cukrů. Dopřejte si sladké jídlo podle chuti - ovocné knedlíky, rýžový nákyp, žemlovku apod. Pokud vás na sladké neužije, budou vám chutnat třeba slané koláče se zeleninou a pizza (pozor - bez masa i uzenin, troška sýra je povolena). Dát si můžeze také oblíbené pečivo, ovšem pouze s máslem. Sýry, paštiky apod. patří do bílkovi­nového dne.

>> Co k večeřI
1 kousek dortu nebo 3 ks menších koláčků nebo 3 kopečky zmrzliny a 1 tabulku čokolády. Milovníci slaných chutí sáhnou opět po slaném pečivu anebo pizze.

>> Na co dát pozor
Pokud dostanete chuť třeba na palačinky, udělejte je bez vajec a mléka - ty do cukerného dne nepatří.

Tip na tento den: Kořeněná pizza s rajčaty

>> 250 g mouky
>> 15 g kvasnic
>> půl lžičky cukru, špetka soli
>> vlažná voda
>> 4 lžíce rajského protlaku
>> 3 rajčata
>> lžička olivového oleje
>> koření podle chuti (česnek, oregano...)

Postup

Do vlažné vody přidejte cukr a kvasnice. Jakmile kvasnice nabobtnají, přidejte je k mírně osolené mouce a vypracujte těsto. Těsto nechte půl hodiny odpočívat a pak ho z lehka rozválejte. Potřete ho směsí rajského pro­tlaku a olivového oleje, navrch poklaďte plátky rajčat. Podle chuti přidejte koření. Pečte v troubě na 250 °C 15 minut.

Tekutiny

Vypijte nejméně 2 litry vody denně, raději i více. Pijte i neslazené čaje, čerstvé šťávy z ovoce jsou povoleny ráno a ve vitaminový den. Kávu smíte pouze bez cukru (kromě cukerného dne). Zkuste i žitnou kávu. Alkohol je zcela zakázaný.

Snídaně

Snídaně jsou po celých 90 dní stejné: ovoce (2 jablka, hrušky, pomeranče nebo šálek drobných plodů). Ovoce kombinujte podle své chuti a fantazie, pokud vás trápí problémy s trávením, raději nemíchejte různé druhy. Můžete konzumovat všechny druhy čerstvého a sušeného ovoce, oříšky i semena, ale také ovocno-zeleninové džusy bez přidaného cukru, nejvhodnější je voda s citronovou šťávou. Tady se hodí pořídit si
odšťavňovač.

Máte nadváhu?

Vypočítejte si svůj BMI (body mass index - index tělesné hmotnosti) a zjistěte, kolik a zda vůbec potřebujete zhubnout. Svoji váhu v kilogramech vydělíte výškou v metrech na druhou.
Index tělesné hmotnosti = tělesná váha (v kilogramech) / tělesná výška (v metrech2)
do 18,5 .................... nízká tělesná váha
18, 5 - 25 ......................... normální váha
25 - 30 ........................................ nadváha
30 - 40 .......................................... obezita
nad 40 ........................................... otylost

* Vitaminový den

V tento den konzumujte jenom ovoce, které kombinujte podle chuti. Během dne můžete jíst buď různé druhy ovoce, nebo jen jeden druh po celý den - jak vám to vyhovuje. Ovoce je možné jíst čerstvé i sušené, dát si můžete oříšky i semena.
Nejzdravější je samozřejmě ovoce čerstvé a neoloupané (ve slupce se skrývá nejvíce živin). Dovoleny jsou i kompoty, vařené ovocné kaše, ovocné polévky nebo pečené ovoce. Můžete je dochutit umělým sladidlem.

Tip na tento den: Ovocný dort

Švestky, rozinky a fíky namočte předem do vody, nejlépe přes noc. Z namočeného ovoce slijte vodu a ovoce umelte na hladkou hmotu. Při­dejte mleté ořechy a kokosovou moučku. Vypracujte těsto, ze kterého vyformujte dort, ten pak ozdobte čerstvými plody.

* Škrobový den

>> Co k obědu
Dnešek patří složeným sacharidům. Patří mezi ně rýže, brambory, těstoviny, všechny druhy luštěnin a také celozrnné pečivo. Dále pak můžete zeleninu v jakékoli podobě. Rizoto, těstoviny se zeleninou, zapečené brambory - dnešní den je asi nejbohatší na množství kombinací.
>> Co k večeřI
To samé jako k obědu, ale v menším množství.

>> Na co dát pozor
Zapamatujte si, že k obědu můžete sníst, co se do vás vejde, ale k večeři ať je toho jen polovina!

Tip na tento den: Segedínská polévka

>> 400 g kysaného zelí
>> 3 brambory
>> 1 lžička oleje, 1 menší cibule
>> 1 stroužek česneku
>> 1 lžíce sladké mleté papriky
>> 1 lžíce rajského protlaku
>> trochu kmínu
>> bobkový list, sůl, pár kuliček pepře,
>> 7 dl zeleninového vývaru

Postup

Nadrobno rozkrájenou cibuli osmahněte na rozehřátém oleji, přidejte lisovaný česnek, rajský protlak, mletou papriku, kmín, bobkový list a celý pepř. Krátce osmahněte, pak zalijte zeleninovým vývarem.
Uveďte do varu, pak přidejte na kostky nakrájené brambory a nakonec kysané zelí. Podle chuti osolte. Vařte tak dlouho, dokud nejsou brambory měkké. Snězte s krajícem celozrnného chleba.

Do těla

Celou strategii hubnutí výrazně urychlí pohyb. Vyberte si jakoukoli pohybovou aktivitu, ale musí být pravidelná. Luxování či práce na zahradě se nepočítají. Zkuste třeba spinning, tanec nebo běh v přírodě.
Ideální bude, když si najdete spojence - třeba kamarádku. Pravidelným pohybem si vybudujete a zpevníte svalovou hmotu a spalování tuku v organismu bude maximální. Vaše tělo bude nepřetržitě čerpat a zpracovávat energii, a to dokonce i během spánku
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama